facebook askForPrice linkedin about cnasim crew articles contact arr

תהליך עבודה Brush & Dip לזירקוניה 08.05.16

אחת הדרכים להגיע לתוצאות יפות בביצוע כתרים מזירקוניה היא שיטת ה Brush & Dip. השיטה מתאימה לעבודה עם כתרים שנחרטו מבלוק של זירקוניה לבן בלבד (לא מגוון) ולא שקוף. שיטה זו קלה מאוד ליישום, חסכונית מאוד בזמן ונותנת לכתר את האפקט הנכון של הצבעים הפנימים בכתר המשווים ניראות כשל שן טבעית. אין צורך במיומנויות גבוהה של הטכנאי, הצביעה היא ביד חופשית ללא חשיבות מיוחדת לפרטים.

לפני תחילת הצביעה חשוב מאוד להקפיד ולנקות במברשת את החלק הפנימי של השן על מנת שמהלך הטבילה לא ייווצרו כתמים בחלק הפנימי של השן.

ביצוע כתר בודד או גשר של שיניים כאשר כל השיניים מושחזות

שלב ראשון -   הברשת הכתר בחומר הנקרא Incisal המגיע בצבע כחול. הצבע חודר לתוך הזירקוניה ונותן את הצבע הפנימי של השן. הצביעה נעשית באמצעות מכחול על החלק של להב השן בלבד ביד חופשית (ראה בתמונה). חומר הצביעה אחיד ומתאים לביצוע כל גוון של כתר אליו רוצים להגיע. זמן הצביעה לטכנאי מיומן ייקח כ- 20 שניות.

שלב שני -       טבילה בנוזל הצביעה בהתאם לצבע הכתר הסופי אליו נרצה להגיע. זמן הטבילה כ- 30 שניות,  חשוב מאוד להקפיד על כך ולא להשאיר העבודה בנוזל מעבר לכך.

שלב שלישי -   לאחר הטבילה בנוזל הטבילה יש לנגב את העבודה ולהניח לייבוש של 15 דקות.

שלב רביעי -    לאחר תום הייבוש יש להכניס העבודה לתנור הסינטור ולפעול בהתאם להוראות יצרן הבלוקים.

שלב חמישי -   לאחר הסינטור יש ליישם בניית חרסינה בשיטה הרגילה.

ביצוע גשר בו ישנה לפחות שן חסרה אחת (Pontic)

כאשר יש גשר של מספר יחידות ובאמצע ישנה שן חסרה אזי יש להוסיף שלב נוסף לתהליך שתואר מעלה.

השלב הראשון יהיה כדלהלן:

יישום Inhibitor על גבי השן החסרה בלבד. יש למרוח את החומר על פני כל השן. תפקיד הצביעה של השן הוא להעניק לאחר הסינטור את אותו הגוון לשן הקושרת את השיניים המושחזות. חלק זה מזירקוניה מלאה ואטום יותר לאור מהשיניים המושחזות הדקות בהרבה (ראה בתמונה).

לאחר מכן ממשיכים ביישום Incisal בדיוק כפי שתואר קודם לכן (ראה בתמונה).

לאחר מכן ממשיכים בכל ייתר השלבים.

צור קשר